Sommermodus

Halloen!

Her er det sommermodus og ferie p gang. Jeg har vel kanskje sett litt ekstra frem til ferien i r siden jeg og kjresten for en gangs skyld har klart f ferie p samme tid. Det tok bare 4,5 r f det til, hehe.

Vi bestemte raskt at vi nsket reise bort, men finne ut hvor man skal reise er ikke alltid like lett med tanke p alle de mulige reisemlene man kan reise til. Det eneste kravet jeg stilte var vel i grunnen at det skulle vre et sted som var varmt og som stortsett har soldager, ogs kjent som sydenland. Som vanlig er vi litt trege og plutslig var vi i Juni, og ferien var enda ikke bestilt. Kan godt innrmme at jeg ble litt stresset da, med engstelse for at det n kom til bli veldig dyrt.

Jeg kikket for harde livet p ulike reiseselskaper for prve finne en fin reise, og endte opp finne en reise til Nord-Kypros, som er den tyrkiske siden av Kypros, til en by som heter Kyrenia. Vi endte opp med velge denne reisen.

16. Juli var dagen kommet for avreise. Vi sto opp litt etter 04:00 for rekke vre p flyplassen til klokken 06:00. P Gardermoen mter jeg plutselig p ei tidligere venninne som jeg var en del med mellom 2004-2006, som jeg etter den tid hadde mistet kontakten med. Det viser seg at denne jenta (med sitt reiseflge) hadde bestilt samme tur som meg og kjresten min. Tilfeldigheter.

Flyet blir ca 1,5 time forsinket fra Gardermoen (vi fly med et tyrkisk selskap som heter onur air, kommer ikke til fly med de igjen) og siden vi skulle lande p nordsiden av kypros mtte vi mellomlande i antalya p grunn av noen regler de hadde. Vi hadde ftt beskjed om ikke forlate flyet under denne mellomlandingen, og vi fikk beskjed om beholde plassene vre. Personalet om bord telte oss sikkert ti ganger fr de plutselig ba oss om forlate flyet likevel. Vi ble stuvet inn i noen busser og kjrt til et oppholdsrom p antalya flyplass. Der ble vi sittende godt over en time og vi fikk ingen informasjon overhodet mens vi satt der. Da vi endelig ble tatt tilbake til flyet og kom opp i luften for siste etappe, fikk vi vite at de hadde mttet skifte er dekk p flyet.

Nesten fire timer forsinket kom vi fram til hotellet. Hotellet i seg selv var flott, fint bassengomrde og stortsett god mat.

Jeg og kjresten spiste vr frste middag p uteserveringen til restauranten, og fikk dermed med oss en nydelig solnedgang. Ganske s romantisk spr du meg.

Noen dager senere var vi med p en fantastisk bttur i knallfintvr vr. Btturen varte omlag 5-6 timer, og vi fikk se Kypros fra sjsiden og det ble ogs innlagt to stopp med gode muligheter for bade i turkist vann. Veldig deilig.

Hotellet l litt utenfor Kyrenia sentrum, men det gjorde i grunnen ingenting da selve sentrum ikke var spesielt spennende og ikke s fryktelig mye se p, i tilleg til at det var s varmt at man egentlig ikke orket kikke s fryktelig mye uansett.

Alt i alt ble det en rolig g behagelig ferie, og vi var mye med de andre som jeg tilfeldigvis mtte p, p Gardermoen (min venninne Kjersti, kjresten hennes Marius, broren hans og hans kjreste).
Kjresten min og de to andre guttene fikk med seg en tur p havet for fiske tunfisk, noe jeg tror var stor suksess. Vi jentene hadde jentekveld p samme tidspunkt, som ogs var veldig hyggelig.

Etter vi kom hjem p onsdag (23/7) gikk turen videre til hytta. Kjresten skulle sykle ritt p lrdagen og det gikk over all forventning, med tanke p oppladningen han fikk i forkant av rittet, med matforgiftning slutten av ferien. Ikke helt gunstig med dehydrering s tett fr et ritt. Pflgende "afterbike" ble det ogs etter rittet med noen slektninger av kjresten, som ogs deltok p rittet.

Dagene p hytta nytes til det fulle og jeg innser at hverdagen med jobb nrmer seg med stormskritt, men det skal vel egentlig bli greit det ogs.

n kommentar

h, s utrolig koselig! Veldig fine bilder :) Ha en kjempefin dag!
Ser og hres ut som dere har hatt en kjempefin ferie til tross for mye flytrbbel! :) Ha en fin dag videre! :)