Sommermodus

Halloen!

Her er det sommermodus og ferie på gang. Jeg har vel kanskje sett litt ekstra frem til ferien i år siden jeg og kjæresten for en gangs skyld har klart å få ferie på samme tid. Det tok bare 4,5 år å få det til, hehe.

Vi bestemte raskt at vi ønsket å reise bort, men å finne ut hvor man skal reise er ikke alltid like lett med tanke på alle de mulige reisemålene man kan reise til. Det eneste kravet jeg stilte var vel i grunnen at det skulle være et sted som var varmt og som stortsett har soldager, også kjent som sydenland. Som vanlig er vi litt trege og plutslig var vi i Juni, og ferien var enda ikke bestilt. Kan godt innrømme at jeg ble litt stresset da, med engstelse for at det nå kom til å bli veldig dyrt.

Jeg kikket for harde livet på ulike reiseselskaper for å prøve å finne en fin reise, og endte opp å finne en reise til Nord-Kypros, som er den tyrkiske siden av Kypros, til en by som heter Kyrenia. Vi endte opp med å velge denne reisen.

16. Juli var dagen kommet for avreise. Vi sto opp litt etter 04:00 for å rekke å være på flyplassen til klokken 06:00. På Gardermoen møter jeg plutselig på ei tidligere venninne som jeg var en del med mellom 2004-2006, som jeg etter den tid hadde mistet kontakten med. Det viser seg at denne jenta (med sitt reisefølge) hadde bestilt samme tur som meg og kjæresten min. Tilfeldigheter.

Flyet blir ca 1,5 time forsinket fra Gardermoen (vi fløy med et tyrkisk selskap som heter onur air, kommer ikke til å fly med de igjen) og siden vi skulle lande på nordsiden av kypros måtte vi mellomlande i antalya på grunn av noen regler de hadde. Vi hadde fått beskjed om å ikke forlate flyet under denne mellomlandingen, og vi fikk beskjed om å beholde plassene våre. Personalet om bord telte oss sikkert ti ganger før de plutselig ba oss om å forlate flyet likevel. Vi ble stuvet inn i noen busser og kjørt til et oppholdsrom på antalya flyplass. Der ble vi sittende godt over en time og vi fikk ingen informasjon overhodet mens vi satt der. Da vi endelig ble tatt tilbake til flyet og kom opp i luften for siste etappe, fikk vi vite at de hadde måttet skifte er dekk på flyet.

Nesten fire timer forsinket kom vi fram til hotellet. Hotellet i seg selv var flott, fint bassengområde og stortsett god mat.

Jeg og kjæresten spiste vår første middag på uteserveringen til restauranten, og fikk dermed med oss en nydelig solnedgang. Ganske så romantisk spør du meg.

Noen dager senere var vi med på en fantastisk båttur i knallfintvær vær. Båtturen varte omlag 5-6 timer, og vi fikk se Kypros fra sjøsiden og det ble også innlagt to stopp med gode muligheter for å bade i turkist vann. Veldig deilig.

Hotellet lå litt utenfor Kyrenia sentrum, men det gjorde i grunnen ingenting da selve sentrum ikke var spesielt spennende og ikke så fryktelig mye å se på, i tilleg til at det var så varmt at man egentlig ikke orket å kikke så fryktelig mye uansett.

Alt i alt ble det en rolig g behagelig ferie, og vi var mye med de andre som jeg tilfeldigvis møtte på, på Gardermoen (min venninne Kjersti, kjæresten hennes Marius, broren hans og hans kjæreste).
Kjæresten min og de to andre guttene fikk med seg en tur på havet for å fiske tunfisk, noe jeg tror var stor suksess. Vi jentene hadde jentekveld på samme tidspunkt, som også var veldig hyggelig.

Etter vi kom hjem på onsdag (23/7) gikk turen videre til hytta. Kjæresten skulle sykle ritt på lørdagen og det gikk over all forventning, med tanke på oppladningen han fikk i forkant av rittet, med matforgiftning å slutten av ferien. Ikke helt gunstig med dehydrering så tett før et ritt. Påfølgende "afterbike" ble det også etter rittet med noen slektninger av kjæresten, som også deltok på rittet.

Dagene på hytta nytes til det fulle og jeg innser at hverdagen med jobb nærmer seg med stormskritt, men det skal vel egentlig bli greit det også.

Én kommentar

Åh, så utrolig koselig! Veldig fine bilder :) Ha en kjempefin dag!
Ser og høres ut som dere har hatt en kjempefin ferie til tross for mye flytrøbbel! :) Ha en fin dag videre! :)